Bc. Lenka Horčicová

Master's thesis

Metakognice u studentů pomáhajících profesí

Matacognition in Students of Helping Professions
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice u studentů pomáhajících profesí. Práce se zaměřuje na vymezení pojmu metakognice, teorie metakognice a metakognici v různých specifických oblastech učení. S tímto pojmem se úzce pojí i autoregulace učení, o které se také zmiňujeme. Poslední část je věnována tématice pomáhajících profesí a problémům s ní spojených. V empirické části zkoumáme úroveň …more
Abstract:
The thesis addresses the issue of the metacognition of students in helping professions. It focuses on defining the concept of metacognition, theory of metacognition and metacognition in various specific areas of learning. This term is closely related to self-regulated learning, which will also be discussed. The final section is devoted to the topic of helping professions and problems associated with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Accessible from:: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Horčicová, Lenka. Metakognice u studentů pomáhajících profesí. Zlín, 2015. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 17.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 17. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe