Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem? – Mgr. Jana Nevtípilová
Mgr. Jana Nevtípilová
Master's thesis
Začínající učitel na střední škole: Kdy se učitel začne cítit učitelem?
Beginning teacher at secondary school: When does a teacher start to feel like a teacher?
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá začínajícími středoškolskými učiteli a procesem jejich socializace do profese. Práce je teoreticko-empirického charakteru, vychází tedy jednak z dostupné české a zahraniční literatury a jednak z vlastního výzkumu. Výzkum byl proveden podle kvalitativní metodologie a jeho cílem bylo popsat, jak probíhá socializace do profese u učitelů středních škol a co ji ovlivňuje. …moreAbstract:
This thesis deals with the high school beginning teachers and with the process of their socialization into the profession. This work is partly theoretical and partly empirical and it is based of the available Czech and foreign language written literature and from my own research. The research was proceeded by qualitative methodology and its object was to describe how does socialization into a profession …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mdn79/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Pedagogy
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Problematika učitelské profese v hodinách tělesné výchovy na základních školách v Praze.
Ondřej KOCHMA -
Sebezkušenost jako součást profesní přípravy učitelů: Vývoj kurikula seminářů Sebezkušenostní příprava na profesi I a II
Tomáš Andrášik -
Profese porodní asistentky, její osobní a profesní vývoj
Jana ŠKEŘÍKOVÁ -
Účetní profese v Bělorusku
Darya Karpava -
Vývoj profese porodní asistence ve 20. století v České republice a Velké Británii
Veronika Frecerová -
In what way can a teacher's personality influence a pupil's attitude towards English
Kamila NOVOSADOVÁ -
Waldorf Teacher and his/her Influence on Development of Learner's English Speaking and Listening Competences
Lenka Cetkovská