Bruno Souza Alcantara

Master's thesis

Market Entry Strategy of Porsche AG to China

Market Entry Strategy of Porsche AG to China
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, jak společnost Porsche AG vstoupila do pevninské Číny a argumenty pro strategii, kterou společnost používá od svého vstupu na trh, až do posledních let, prostřednictvím případové studie. K dispozici jsou tři kapitoly. První začíná teoretickou studií, analyzuje a popisuje mezinárodní marketingový rámec související s procesem vstupu na mezinárodní trh. Ve druhé kapitole byla …more
Abstract:
The goal of this thesis is to identify, how Porsche AG entered mainland China and the niche arguments for the strategy which the company has been using since its market entry, until the recent years, through a case study. There are three chapters. The first one starts with the theoretical study, analyzing and describing the international marketing framework, related to the international market entry …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2021
  • Supervisor: Marija Zlatić
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82970