Rozšířená realita a možnosti jejího využití v galeriích – Bc. Jiří Kofroň
Bc. Jiří Kofroň
Master's thesis
Rozšířená realita a možnosti jejího využití v galeriích
Use of augmented reality in art galeries
Abstract:
Rozšířená realita je rychle a dynamicky se rozvíjející technologie, která nachází využití v mnoha průmyslových, ale i zábavních odvětvích. Zatím největší ohlas dosáhla v rámci mobilní hry Pokémon GO, která v minulých letech dosáhla celosvětového úspěchu. Tato diplomová práce se věnuje využití technologie rozšířené reality v galerijním provozu. Cílem práce je analyzovat možnosti, které technologie galeriím …moreAbstract:
Augmented reality is a rapidly and dynamically evolving technology that finds use in many industries, as well as entertainment. The greatest achievement in the field so far was The Pokémon GO mobile game, reaching worldwide success in recent years. This diploma thesis deals with the use of augmented reality technology in gallery operation. The aim of the thesis is to analyze the possibilities that …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gpan1/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2019
- Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Virtuální a rozšířená realita ve výuce odborných předmětů
Radek Semelka -
Virtuální a rozšířená realita a její přesah do lidských životů
Michal Pražský -
Virtuální a rozšířená realita jako nástroj pro rozvoj společnosti
Patrik DUFEK -
Digitalizace, virtuální a rozšířená realita
Tomáš Masák -
Virtuální a rozšířená realita ve vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků
Jitka NOVÁKOVÁ -
Rozšířená a virtuální realita - možnosti využití, přínosy, náklady
Jiří SOUKUP -
Use of Virtual Reality and/or Augmented Reality Resources to Control and Visualize Processes
Abishek Janakiraman -
Underwater Localization and Interaction for Open-Sea Augmented Reality Systems
Jan Čejka