Bc. Milan Bartoň

Bachelor's thesis

Fenomén profesionálního sportu v digitálních hrách

Phenomenon of proffesional sport in digital games
Abstract:
Práce se zabývá historickou sondou tzv. elektronického sportu či progamingu, což je fenomén spjatý s digitálními hrami fungující podobně jako profesionální sportovci v jiných sportech. Cílem práce je zmapovat progaming, jeho historické milníky a vlivy, které ho formovaly do dnešní podoby. Práce se pokouší identifikovat zájmová a funkční ohniska elektronického sportu po celém světě
Abstract:
The thesis is dealing with historical probe of so called electronic gaming or progaming, which is phenomenon connected with digital games functioning similarly to professional players in other sports. The aim of this thesis is to map progaming, its historical milestones and influences, which formed it to current shape. The thesis is trying to identify interest and functional focus of electronic gaming …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Tomáš Bártek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta