Pavel Čejka

Disertační práce

A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland

A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Anotace:
Tato studie ověřuje platnost původně indikovaných hodnot Hofstedova modelu pro Česko, Polsko a Slovensko. Zároveň představuje teoreticky aplikovatelný rámec pro marketingové odborníky. Výsledkem jsou jak teoretická tak praktická doporučení.
Abstract:
The research hopes to provide a deeper understanding of the leading countries in the Central Eastern Europe (CEE) region from a culture sensitive marketing perspective. The aim of this work is to provide a pilot study upon which more critical national culture studies are to be introduced.The purpose of this dissertation is four-fold: 1) To discuss the proper methodology for the research; 2) to replicate …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 30. 4. 2015
  • Vedoucí: Hana Mohelská
  • Oponent: Miloslava Hiršová, Marek Franěk, Jaroslava Hyršlová

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44822