Analýza propojení sféry umění (kultury) a byznysu ve Velké Británii – Bc. Martin Kašpar, BA
Bc. Martin Kašpar, BA
Master's thesis
Analýza propojení sféry umění (kultury) a byznysu ve Velké Británii
Analysis of the connection between arts (culture) and business in Great Britain
Abstract:
Myšlenka postupného sbližování sféry umění (kultury) a byznysu je hluboce zakotvena do anglosaského prostředí, konkrétně tedy i Velké Británie. V současné době jsme svědky postupné transformace z tradičního korporátního sponzoringu umění a kultury směrem k vytváření partnerství založených na platformě Arts and Business (Business and Arts). Může se tedy již zdát, že tradiční chápaní pojmu sponzorství …moreAbstract:
The idea of progressive alignment of the sphere of art (culture) is deeply rooted in Anglo-Saxon environment, specifically also Great Britain. We are currently witnessing a gradual transformation from a traditional corporate sponsorship of arts and culture in the creation of partnerships based on a platform of Arts and Business (Business and Arts). It can therefore seem that the traditional understanding …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e0dgx/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
- Reader: Marta Smolíková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Analýza procesu snahy o zapsání třeboňské rybniční soustavy do seznamu světového kulturního dědictví UNESCO - analýza neúspěchu
Stanislav Krejčí -
Obsahová analýza profilů českých měst na sociální síti
Karla Foltisová -
Obsahová analýza příspěvků na sociálních sítích
Natálie Ciencialová -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Vojtěch Sieja -
Obsahová analýza databází učebních úloh STEM se zaměřením na geografii, matematiku a moderní technologie
Tereza Šimčíková -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Lanc Lanc -
Obsahová analýza vybraných čítanek pro 9. ročník ZŠ
Eliška Michalcová -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Simona Loňková