Pavlína Kovalová

Bachelor's thesis

Krize rodiny žijící s nemocným s roztroušenou sklerózou v sociálně pedagogických souvislostech

A Crisis in the Family Living with a Patient with Multiple Sclerosis in the Socio-Educational Context
Abstract:
Bakalářská práce je věnována problémům rodiny, v níž partner onemocní nevyléčitelnou, chronickou, degenerativní nemocí mozku a míchy roztroušenou sklerózou. Nemoc a s ní související invalidita jsou příčinou mnoha osobních i společných ztrát a zásadních změn, které mnohdy ústí v rozpad partnerského vztahu, osamělost, izolaci, depresi a s ní souvise-jící akceleraci nemoci postižených. Cestou kvalitativního …more
Abstract:
The thesis is devoted to the problems of the families in which partner gets an incurable, chronic, degenerative disease of the brain and spinal cord multiple sclerosis. Disease and related disability are the cause of many personal and collective losses and significant chan-ges, which often leads to the disintegration of a relationship, loneliness, isolation, depressi-on and related illness affected …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Accessible from:: 29. 4. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kovalová, Pavlína. Krize rodiny žijící s nemocným s roztroušenou sklerózou v sociálně pedagogických souvislostech. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy