Remediace českých komerčních rádií v internetové podobě: Případová studia Rádia Petrov – Mgr. Jakub Smyček
Mgr. Jakub Smyček
Bachelor's thesis
Remediace českých komerčních rádií v internetové podobě: Případová studia Rádia Petrov
Remediation of Czech commercial radio stations in the Internet form: The Case Study of Rádio Petrov
Abstract:
Bakalářská diplomová práce se zabývá tématem remediace českých komerčních rádií v internetové podobě na základě frekventovaných teorií remediace a konvergence (teorie Jaye D. Boltera, Richarda Grusina, Marshalla McLuhana, Henryho Jenkinse). Jako zásadní podoba internetového rádia jsou vymezena webcastingová rádia, tedy zvukové obsahy vysílané po internetové síti prostřednictvím datového přenosu streaming …moreAbstract:
The thesis is concerned with a topic of Remediation of Czech commercial radio stations in the Internet form based on frequented theories of remediation and convergence (theories by Jay D. Bolter, Richard Grusin, Marshall McLuhan, Henry Jenkins). The webcasting radios (real-time broadcasted audio contents on the Internet via streaming technology) are defined as the crucial concept for this thesis. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l7td1/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SMYČEK, Jakub. \textit{Remediace českých komerčních rádií v internetové podobě: Případová studia Rádia Petrov}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/2o2tj7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media