Kateřina SLABÁ

Master's thesis

Objevitelský přístup ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ

Heuristic attitude in teaching mathematics in elementery school
Abstract:
Tato práce pojednává o heuristickém přístupu ve vyučování matematice na 1. stupni a konfrontuje ho s klasickým vyučováním. Současné vyučování matematiky zkoumá především z hlediska psychologických potřeb žáků a ve výzkumné části se zabývá řešením příkladů žáky a jejich výsledky. Kromě toho práce srovnává dvě učebnice pro 4. ročník základní školy na základě využití heuristicky orientovaných úloh a také …more
Abstract:
This diploma thesis is about a heuristic attitude in teaching mathematics at elementary school and it also confronts the heuristic attitude with a classic teaching. This text focuses on lessons in terms of pupils? needs, their solving tasks and results. The work compares two mathematics textbooks for elementary schools, based on the presentation of heuristic tasks in there. We also come with a practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2016
Accessible from:: 6. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2016
  • Supervisor: RNDr. Radek Krpec, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SLABÁ, Kateřina. Objevitelský přístup ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 6. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools