Bc. Lenka ORÁLKOVÁ
Master's thesis
Archetyp matky v reklamě
The mother archetype in advertising
Abstract:
Předložená diplomová práce se věnuje problematice archetypu matky v reklamě, objasňuje pojem archetyp, archetyp matky, archetyp dítěte a archetyp otce. Také se věnuje pojmům reklama, sémiotika, sémantika a emoce. Praktická část diplomové práce se věnuje analýze vybraných televizních a tištěných reklam, dále dotazníkovému šetření zkoumající názor respondentů na vybrané reklamy, kde bylo užito archetypu …moreAbstract:
The thesis is dedicated to the mother archetype in advertising. It clarifies the concepts of archetype in general, the mother archetype, the child archetype and the father archetype. It also deals with advertising, semiotics, semantics and emotions. The practical part is de-voted to the analysis of selected television and print advertisements, as well as to a questi-onnaire survey focused on investigating …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
18412
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ORÁLKOVÁ, Lenka. Archetyp matky v reklamě. Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Archetyp matky v reklamě
Jana RASZKOVÁ -
Interpretace vybraných textů Petra Kersche aparátem interpretační sémantiky
Lucie Urbanová -
Emoce v reklamě
Lucie ZELENKOVÁ -
Působení vizuálního zpracování reklamy na emoce a vnímání značky
Gabriela Pličková -
Emoce v marketingu
Khrystyna Beregova -
Využití emocí v reklamě
Tereza Líznerová -
Emoce a jejich vliv na kupní rozhodování spotřebitele
Daria Mudarisova -
Děti v televizní reklamě a jejich působení na emoce spotřebitele
Nikola Váchová