Lucie Hradecká
Master's thesis
Strategies for maintaining discipline in ELT
Strategies for maintaining discipline in ELT
Abstract:
The aim of the thesis is to introduce the issue of pupil misbehaviour in connection with the strategies the English teachers may use for maintaining the discipline of learners in ELT lessons. The purpose of the first part of the thesis is to provide theoretical background necessary for the follow-up research. In relation to the issue of maintaining discipline in ELT the theoretical part defines the …moreAbstract:
Cílem diplomové práce je představit otázku nekázně žáků v souvislosti se strategiemi, které učitelé anglického jazyka mohou využít pro udržování kázně žáků ve vyučovacích hodinách anglického jazyka. Účelem první části diplomové práce je poskytnout teoretický základ potřebný pro následný výzkum. V souvislosti s otázkou udržování kázně při vyučování angličtiny vymezuje teoretická část klíčové pojmy, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2012
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hradecká, Lucie. Strategies for maintaining discipline in ELT. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Profesní kompetence učitele informatiky na gymnáziu
Jaromír BASLER -
Profesní kompetence učitele 1. ročníku ve vztahu k adaptaci žáka na školní prostředí
Markéta SKOUPILOVÁ -
Profesní kompetence učitele v MŠ pro zvládání projevů poruch afektů u dětí
Dominika PELEŠKOVÁ -
Kompetence učitelů anglického jazyka na středních odborných školách
Jitka Davies -
Pohled učitelů a budoucích učitelů přírodopisu na profesní kompetence učitele v kontextu přípravy na budoucí povolání
Hana KOSTRŮNKOVÁ -
Rozvoj profesních kompetencí učitele NŠ v Karlovarském kraji se zaměřením na rozvoj diagnostické kompetence
Miluše HORNÁKOVÁ -
Profesní kompetence učitele MŠ se zaměřením na výtvarnou výchovu
Jana VONDRÁČKOVÁ -
Kompetence učitele SŠ v Plzeňském kraji se zaměřením na diagnostickou kompetenci
Olga VOLFOVÁ NAXEROVÁ