Celá čísla v učivu matematiky na ZŠ a problémy s nimi – Bc. Dana DIMOVÁ
Bc. Dana DIMOVÁ
Master's thesis
Celá čísla v učivu matematiky na ZŠ a problémy s nimi
Integers in Mathematics curriculum in primary school and integers-related problems
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukou celých čísel v hodinách matematiky na základní škole a problémy s nimi. Teoretická část obsahuje historické souvislosti týkající se záporných čísel, celá čísla v jednotlivých ročnících, absolutní hodnotu, porovnávání celých čísel a operace s celými čísly. V praktické části jsou připraveny náměty aktivit do hodin v podobě pracovních listů. Jsou roztříděny podle …moreAbstract:
This thesis deals with teaching integers in Mathematics on primary school and with obstacles connected with this matter. The theoretical part deals with historical context concerning negative numbers, integers in particular years, absolute value, comparison of integer numbers and operations with integers. The practical part contains themes of activities in the form of worksheets. The worksheets are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Martina Kašparová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
DIMOVÁ, Dana. Celá čísla v učivu matematiky na ZŠ a problémy s nimi. Plzeň, 2017. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / Ma-Ge