El uso de textos literarios en la enseñanza de ELE: Una propuesta de material didáctico que complementa el manual Nuevo Ven 1 – Bc. Aneta Vostrovská
Bc. Aneta Vostrovská
Master's thesis
El uso de textos literarios en la enseñanza de ELE: Una propuesta de material didáctico que complementa el manual Nuevo Ven 1
The use of literary texts in Spanish language teaching: A proposal of didactic material that complements the textbook Nuevo Ven 1
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of literary texts in the language teaching. The first part of the thesis defines the theoretical basis of the given area, which first describes and uses all language skills in foreign language lessons. It also focuses on the types of reading and didactics of this receptive speech skills. Big attention is paid to the concept of literature, to individual literary …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků. První část práce vymezuje teoretický základ dané oblasti, což představuje nejdříve popis a použití všech řečových dovedností v hodinách cizích jazyků. Dále se zaměřuje na druhy četby a didaktiku této receptivní řečové dovednosti. Velká pozornost je věnována konceptu literatury, jednotlivým literárním žánrům …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ivcl8/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Monika Strmisková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOSTROVSKÁ, Aneta. \textit{El uso de textos literarios en la enseñanza de ELE: Una propuesta de material didáctico que complementa el manual Nuevo Ven 1}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/2tza7y/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Rozvoj porozumění čtenému textu u žáků třetí třídy prvního stupně běžné základní školy
Pavel Svoboda -
Interference mezi auditivním kanálem informací a porozuměním textu
Pavel Janeček -
Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)
Karolína BURIAN -
Porozumění čtenému textu u žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Zuzana Brodcová -
Vliv e-čtení na vnímání textu
Tomáš Zima -
Porozumění čtenému textu u žáků mladšího školního věku s ohledem na jejich mentální vývoj.
Karolína ŠEBKOVÁ -
Vysokoškoláci s vrozenou a raně získanou vadou sluchu a jejich problémy s porozuměním čtenému odbornému textu
Lenka Tonarová -
Společné čtení textu z pohledu dítěte předškolního věku
Martina Boráková