Souvislost jasnosti sebepojetí adolescentů s aktivním a pasivním užíváním Instagramu – Klára Černohorská
Klára Černohorská
Bachelor's thesis
Souvislost jasnosti sebepojetí adolescentů s aktivním a pasivním užíváním Instagramu
Exploring the relationship between adolescents' self-concept clarity and different types of Instagram use
Abstract:
Cílem této práce byla explorace souvislosti jasnosti sebepojetí adolescentů (15–18 let) s aktivním a pasivním užíváním Instagramu. Současně se práce zabývala sociální podporou na Instagramu, jejím vztahem s různými způsoby užívání této sociální sítě a jejím moderačním efektem na primárně zkoumaný vztah. Škála aktivního užívání neprokázala dobrou shodu modelu s daty, a proto byla její struktura na základě …moreAbstract:
The aim of this study was to explore the relationship between self-concept clarity of adolescents (aged 15–18) and their active and passive Instagram use. The study also examined the role of social support on Instagram in relation to the different types of Instagram use and its moderating effect on the primary relationship. Due to the unsatisfactory model fit with the data, structure of the active …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ajl19/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Martina Pourová
- Reader: Mgr. Lenka Dědková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNOHORSKÁ, Klára. \textit{Souvislost jasnosti sebepojetí adolescentů s aktivním a pasivním užíváním Instagramu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/2uvl2d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Motivace ke studiu a vztah k self u studentů Masarykovy univerzity
Barbora Babičová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková -
Social Media Marketing komerčních organizací
Melinda Fabiánová -
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
Vnímání soukromí na sociální síti Instagram pohledem uživatelů
Markéta Křečková