Bc. Petra Mikliczová

Bachelor's thesis

Dary versus reklama z právního,účetního a daňového hlediska ve vybraném podniku

Donations versus advertising of legal, accounting and tax perspective in a chosen company
Abstract:
Téma mé bakalářské práce je dary versus reklama z právního, účetního a daňového hlediska ve vybraném podniku. Cílem práce je provést jejich analýzu a dopad daňového zatížení. Zaměřením se na jeden kalendářní rok se v závěru roku podíváme v účetní závěrce na jejich dopady a na náklady, které můžeme danit a které naopak ne. V závěru práce doporučuji podnikatelům, aby byli více velkorysí a poskytovali …more
Abstract:
The topic of my Bachelor thesis is advertising versus donations from legal, accounting and tax aspects of the chosen company. The aim of this work is to analyze the impact of a tax burden. By focusing on one calendar year at the end of the year I look at the financial statements and their impact on the costs that can be taxed or not. In conclusion, I recommend entrepreneurs to be more generous in their …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 9. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2015
  • Supervisor: Ing. Marta Hortová
  • Reader: Mgr. Stanislav Křída

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management