Bc. Zuzana Bogoczová

Master's thesis

Odhad očekávané budoucí hodnoty klienta

Estimation of expected future value of client
Abstract:
V nedávné době přesunuly firmy svou pozornost směrem k dlouhodobé ziskovosti zákazníků. S tímto posunem taktéž souvisí hledání způsobů, jak nejlépe odhadnout budoucí hodnotu zákazníků, tzv. CLV. Práce se zabývá porovnáním CLV s tradičními metrikami, možnými přístupy modelování jak komplexního CLV, tak jeho složek (jako je získání, udržení zákazníka a navýšení jeho hodnoty) a podává přehled použitých …more
Abstract:
Recently, the companies shifted its focus towards long-term customer profitability. The main question related to this movement is how successfully estimate the future value of a customer called CLV (Customer lifetime value). The thesis deals with the comparison CLV with the traditional metrics, possible approaches to modeling complex CLV and its components (such as acquisition, customer retention and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Martin Řezáč, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Marie Budíková, Dr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta