Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry – Matthew Allen
Matthew Allen
Master's thesis
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Environmentální marketing a vnímání značky v průmyslu sportovních oděvů
Abstract:
Příspěvek se zabývá historií environmentálního marketingu od jeho počátků po současnost. S ohledem na sportovní oděvní průmysl byl proveden průzkum, jehož cílem bylo získat přehled o povědomí spotřebitelů o životním prostředí a jejich nákupních zvyklostech u výrobků šetrných k životnímu prostředí. V průzkumu bylo dále vnímáno vnímání značek sportovních oděvů spotřebiteli ohledně šetrnosti k životnímu …moreAbstract:
The paper covers the history of environmental marketing from its beginnings conception to its current day use. With respect the sports apparel industry, a survey was conducted to gain insight on consumer environmental consciousness and their purchasing habits of environmentally friendly products. Additional in the survey was the consumers' perception of sports apparel brands regarding each brand's …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/81362
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2020
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Jaroslav Halík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/81362
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.