Matthew Allen

Master's thesis

Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry

Environmentální marketing a vnímání značky v průmyslu sportovních oděvů
Abstract:
Příspěvek se zabývá historií environmentálního marketingu od jeho počátků po současnost. S ohledem na sportovní oděvní průmysl byl proveden průzkum, jehož cílem bylo získat přehled o povědomí spotřebitelů o životním prostředí a jejich nákupních zvyklostech u výrobků šetrných k životnímu prostředí. V průzkumu bylo dále vnímáno vnímání značek sportovních oděvů spotřebiteli ohledně šetrnosti k životnímu …more
Abstract:
The paper covers the history of environmental marketing from its beginnings conception to its current day use. With respect the sports apparel industry, a survey was conducted to gain insight on consumer environmental consciousness and their purchasing habits of environmentally friendly products. Additional in the survey was the consumers' perception of sports apparel brands regarding each brand's …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2020
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81362

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.