Bc. Milena Charvátová

Master's thesis

Marketing luxusních značek

Luxury brand marketing
Abstract:
Cílem této diplomové práce je seznámení čtenářů s fungováním segmentu luxusních značek na trhu. Začátek práce je věnován představení tohoto segmentu, historii a současnosti. V práci jsou uvedeny hlavní strategie a použití marketingových nástrojů, které luxusní značky využívají. Text zahrnuje výsledky jejich hospodaření během ekonomické krize, nové trendy v oblasti luxusních značek a shrnuje mezinárodní …more
Abstract:
The aim of this thesis is to inform readers with functioning of the segment of luxury brands on the market. The beginning of the thesis is focused on introducing the segment, its history and present. In the text there are shown the main strategies and the use of marketing tools of luxury brands. The text includes results during and after economic crises, new trends in the area of luxury brands and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication