La traduction des textes publicitaires français en tchèque – ses enjeux et ses spécifiques – Bc. Kristýna Malá
Bc. Kristýna Malá
Diplomová práce
La traduction des textes publicitaires français en tchèque – ses enjeux et ses spécifiques
The translation of French advertising texts into Czech - its issues and specificities
Abstract:
The Master's thesis deals with the issue of translating French advertising texts into Czech. The theoretical part examines the existing knowledge about advertising in both language contexts and describes possible translation methods. It also describes the translation of advertisements considering cultural differences. In the empirical part, different types of advertising texts are examined, have their …víceAbstract:
Magisterská práce se zabývá problematikou překladu francouzských reklamních textů do češtiny. Teoretická část zkoumá dosavadní poznatky o reklamě v obou jazykových prostředích a popisuje možné překladatelské postupy. Popisuje překlad reklamy také s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem. V empirické části jsou zkoumány různé druhy reklamních textů, je definována jejich specifičnost a na základě teoretických …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o2ovh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2022
- Vedoucí: PhDr. Pavla Doležalová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Petr Vurm, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Překladatelství románských a germánských jazyků / Překladatelství francouzštiny
Práce na příbuzné téma
-
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Petra FLUKSOVÁ -
English advertising slogans and their equivalents in Czech advertisements
Alena Řezníčková -
Translation of promotional texts and the advertising aspect analysis
Tomáš MEDVEDÍK -
Text analysis and translation commentary: promotional/advertising texts
Petra FLUKSOVÁ -
Linguostylistic Aspects of Cosmetics Advertising Texts in English
Veronika Kročilová -
Functional Sentence Perspective in the Texts of Advertisements
Markéta ŠINKOVÁ -
Německé reklamní texty v diachronním pohledu (textově lingvistický rozbor)
Petra HÁJKOVÁ -
Angličtina v českých reklamních textech
Anna Orlíková