Bc. Lucie Raveanová
Master's thesis
Using Graded Readers in Teaching Adults
Using Graded Readers in Teaching Adults
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím zjednodušené četby při výuce jazyka u dospělých studentů. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část charakterizuje osobnost dospělého studenta a podává základní informace o využití literatury v jazykových kurzech. Dále se zabývá pojmem extenzivní četba a jeho významem a přínosem ve výuce cizího jazyka. V neposlední řadě poskytuje detailní pohled …moreAbstract:
This thesis deals with the role of graded readers in the process of learning a foreign language of adult learners. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part provides background information about the personality of an adult learner, basic information the use of literature in language learning, discusses the topic of extensive reading its place in the language learning …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q65kk/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Zjednodušená četba ve výuce cizího jazyka
Martina JANOVSKÁ -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Supporting English Learning in Reading Workshops
Andrea Čalová -
Využití podcastingu k podpoře autonomního rozvoje poslechových dovedností dospělých studentů na vyšší úrovni znalosti cizího jazyka.
Eva Vilhumová -
Extenzivní čtení ve výuce angličtiny na úrovni B1 s využitím románu Ch. Brontëové Jane Eyre
Kristýna Dvořáková -
The Use of Graded Readers in Teaching Pre-Intermediate Adult Learners
Kateřina Láníčková