Pavlína Zajícová
Master's thesis
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
The influence of brand on consumer buying behavior
Abstract:
Cílem práce je zjištění odlišností ve vnímání a znalosti značek sportovního oblečení a v kupním chování v závislosti na účelu nákupu (pro provozování sportovních aktivit, volnočasové nebo každodenní nošení) a doporučení kroků pro budování silné značky českým výrobcům sportovního oblečení. V teoretické části práce je na základě analýzy a syntézy sekundárních zdrojů dat, jejich citací a komparací stanovisek …moreAbstract:
The aim of the thesis is to find differences in perception and knowledge of sportswear brands, and the purchase behaviour process of sportswear based on the purpose of purchase (sporting activities, leisure or daily wear), and then to recommend steps for a successful brand building to Czech manufacturers of sportswear. The theoretical part of the work, which is based on analysis and synthesis of secondary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Vokáčová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZAJÍCOVÁ, Pavlína. \textit{Vliv značky na kupní chování spotřebitele}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/2yhgf4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
Triple Bottom Line odpovědnost a kupní chování spotřebitelů
Štěpánka Jakubcová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - regionální značení
Vendula Karešová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Matěj Pajma -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Polina Vlassova -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - regionální značení
Jakub Landsmann -
Vliv značky e-shopu na kupní chování spotřebitele
Tereza Čábelová -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele - značky kvality a původu potravin
Ondřej Heimerle -
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Radim Novotný
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights