Pozice německého jazyka v norském školství – Bc. Eva Šmajdlerová
Bc. Eva Šmajdlerová
Bachelor's thesis
Pozice německého jazyka v norském školství
The position of German language in Norwegian education
Abstract:
Tato práce se zabývá postavením německého jazyka v norském školství. Cílem práce byla analýza nejen současné, ale i historické pozice němčiny na úrovni základních, středních a vysokých škol. Kromě toho zde shrnuji vývoj norsko-německých bilaterálních vztahů a jejich významné milníky. V závěru pojednávám o praktickém využití německého jazyka ve vybraných sektorech a potvrzuji tak, že znalost jediného …moreAbstract:
This thesis deals with the position of the German language in Norwegian education. The aim of the thesis was to analyse not only the current but also the historical position of German at primary, secondary and university level. In addition, I summarize the development of Norwegian-German bilateral relations and their significant milestones. Finally, I discuss the practical use of German in selected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jy6pd/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Miluše Juříčková, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Norwegian language, literature and culture / Norwegian language, literature and culture
Theses on a related topic
-
Norská bezpečnostní politika na základě konceptu malého státu se zaměřením na vyjednávání o nové strategické koncepci NATO 2010
Eva Doleželová -
Teritoriální marketing na příkladu norských olympijských měst
Kristýna Kulhavá -
Norský model vyjednávání a jeho aplikace na mírový proces na Srí Lance
Veronika Ciková -
Dílo Edvarda Muncha v kulturních institucích, soukromých sbírkách a na trhu s uměním
Žaneta Salusová -
Metodika vzdělávání odborných předmětů na VŠ s humanitním zaměřením
Pavlína Balatá -
VÝUKA REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE JIŽNÍ AMERIKY NA VŠ - METODIKA MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKY S UKÁZKAMI ZA STÁT PERU
Lenka FILIPOVÁ -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar -
US-China relations after 9/11: the impact of the attacks on mutual relations up to 2012
Lucie Šachová