Nástroj pro dolování nestrukturovaných dat ze sociálních sítí – RNDr. Filip Nálepa
RNDr. Filip Nálepa
Bachelor's thesis
Nástroj pro dolování nestrukturovaných dat ze sociálních sítí
Tool for Harvesting Non-Structured Data from Social Networks
Abstract:
Práce pojednává o technikách získávání informací ze sociálních sítí a uvádí přehled pro tento účel existujících nástrojů. Zaměřuje se na sítě Twitter a LinkedIn. V praktické části je vytvořena webová aplikace, která umožňuje pravidelně stahovat data z Twitteru a indexovat je ve fulltextovém vyhledávači Apache Solr.Abstract:
The thesis deals with techniques of retrieving data from social networks and summarizes existing tools for this task. It focuses on Twitter and LinkedIn networks. The second part of the thesis contains a web application which is capable of downloading data from Twitter regularly and indexing them in Apache Solr fulltext search platform.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gcdok/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2012
- Supervisor: RNDr. Radek Ošlejšek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dalibor Toth
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Informatics / Mathematical Informatics
Theses on a related topic
-
Effect of Harvesting Systems on the Undergrowth in Himalayan Moist Temperate Forests of Pakistan
Javed Iqbal -
Lollard social networks: An analysis of heresy trial records from Kent (1511-1512)
Jan Král -
Social networks in hospitality
Ekaterina Kulikova -
Influencer analysis on social networks
Tai Le Tan Huynh -
Assessing the financial performance of startup: The case study of Facebook and Twitter
Orkhan Huseynzade -
Fanfiction Authors' Self-presentation on Twitter
Martina Pekárová -
Acronyms on Twitter
Adéla Nenadalová -
Analyzing Face-Threatening Humor in Ryanair's Customer Interactions on Twitter
Lucie Kadlecová