Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo v letech 1918 - 1930 z pohledu dnešní marketingové komunikace – Ing. Johana Holubová
Ing. Johana Holubová
Bachelor's thesis
Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo v letech 1918 - 1930 z pohledu dnešní marketingové komunikace
Poster in czech films such as peculiar promotional creation in years 1918 - 1930 from view of today’s Marketing communications
Abstract:
Práce se zabývá filmovým plakátem, jeho vývojem v počátcích 20. století. Popisuje vývoj kinematografie a s ní souběžně i vývoj plakátu. Zabývá se jeho tvůrci, styly, společnými znaky v letech 1918 – 1930 a jejich analýzou. Porovnává plakáty z 20. let s těmi dnešními a hodnotí je pohledem studenta marketingové komunikace a diváka. U zrodu této práce stály otázky, zda dnes funguje filmový plakát jako …moreAbstract:
This work slew the film poster, his evolution in the beginning of the 20. century. It Describes the evolution of cinematography and with it parallel evolution of poster. Work slew the painters of posters, styles, common characters in 1918 – 1930 and it´s analysis. It compares posters from the twenties with today´s posters and evaluates it from view a student of marketing communication and spectator …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/imybd/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2010
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLUBOVÁ, Johana. \textit{Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo v letech 1918 - 1930 z pohledu dnešní marketingové komunikace}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/2yuhzj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication