Ing. Johana Holubová

Bachelor's thesis

Český filmový plakát jako svébytné propagační dílo v letech 1918 - 1930 z pohledu dnešní marketingové komunikace

Poster in czech films such as peculiar promotional creation in years 1918 - 1930 from view of today’s Marketing communications
Abstract:
Práce se zabývá filmovým plakátem, jeho vývojem v počátcích 20. století. Popisuje vývoj kinematografie a s ní souběžně i vývoj plakátu. Zabývá se jeho tvůrci, styly, společnými znaky v letech 1918 – 1930 a jejich analýzou. Porovnává plakáty z 20. let s těmi dnešními a hodnotí je pohledem studenta marketingové komunikace a diváka. U zrodu této práce stály otázky, zda dnes funguje filmový plakát jako …more
Abstract:
This work slew the film poster, his evolution in the beginning of the 20. century. It Describes the evolution of cinematography and with it parallel evolution of poster. Work slew the painters of posters, styles, common characters in 1918 – 1930 and it´s analysis. It compares posters from the twenties with today´s posters and evaluates it from view a student of marketing communication and spectator …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication