Bc. Michaela Holá

Bakalářská práce

České církve a tržní model náboženství

Czech churches and religious market theory
Anotace:
Cílem práce bylo představení situace v České republice perspektivou tržního modelu náboženství. Teoretická část představuje nejprve vývoj sociologie náboženství a přechod od sekularizačního paradigmatu. Po té jsou již nastíněna základní východiska modelu, blíže je popsána teorie racionální volby, na níž je model vybudován. Jako klíčové téma práce je zde (shodně jako v následné analýze) vnímáno pojetí …více
Abstract:
The main aim of this work has been to introduce the situation in the Czech Republic from the perspective of the market model of religion. The theoretical part at first contains the development of religious sociology and the transition from the secularization paradigm. After that, primary resources of the model are outlined; the theory of the rational choice, which is the base of the model, is more …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2009

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 8. 6. 2009
  • Vedoucí: PhDr. Roman Vido, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Juraj Potančok, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií