Jak začínající učitelé vnímají svoji autoritu. Použití metody čistého jazyka pro výzkum myšlení začínajících učitelů – Bc. Václav Vydra
Bc. Václav Vydra
Master's thesis
Jak začínající učitelé vnímají svoji autoritu. Použití metody čistého jazyka pro výzkum myšlení začínajících učitelů
How beginning teachers percieve their own authority. The use of Clean Language method to research the thinking of beginning teachers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tím, jak začínající učitelé vnímají svoji autoritu ve třídě. Teoretická část práce popisuje pojmy jako autorita, kázeň, moc, interakce, začínající učitel, zkušenostní gestalt. Vnímání učitelů bylo zkoumáno skrze kvalitativní šetření hloubkovými nestrukturovanými rozhovory za použití metody čistého jazyka. Následně byla v datech identifikována společná témata respondentů, jejichž …moreAbstract:
The thesis deals with authority of beginning teachers. Thesis is focused on authority of beginning teachers from their own perspective. Theoretical part of the thesis outlines terms like authority, discipline, power, interaction, beginning teacher and experiential gestalt. The methodology of qualitative research through non-structured in-depth interviewing was made by clean language method. In next …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v3rwi/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2019
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYDRA, Václav. \textit{Jak začínající učitelé vnímají svoji autoritu. Použití metody čistého jazyka pro výzkum myšlení začínajících učitelů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/32347b/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Promoting Thinking Skills with Problem-Solving Tasks with Short Stories
Miki Kano -
Authority of high school teachers
Jana Houserová -
Beginning teacher's self-reflection
Nikoleta Vlčková -
Autorita učitele z pohledu studenta a učitele
David Bellizzi -
Autorita učitele v rámci výuky středních škol se stavebním zaměřením
Jan Sýkora -
Autorita učitele dospělých
Hana Wünsch -
Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy
Romana Adlová -
Autorita začínajícího učitele na školách zdravotnického zaměření
Jana KRAUSOVÁ