Podnikatelský zámer nového gastronomického zariadenia – Bc. Peter Mokrý
Bc. Peter Mokrý
Master's thesis
Podnikatelský zámer nového gastronomického zariadenia
Business plan of a new catering establishment
Abstract:
The objective of this work was to creation of a business plan and analysis of the feasibility of the idea to open a coffee shop in Bratislava. The author drew the information included in the theory part from professional literature which helped him to map the issues in the field of business in gastronomy including legal requirements. In the analytical part the author used, apart from PEST analysis …moreAbstract:
Cieľom práce je vytvorenie podnikateľského zámeru a analýzy uskutočniteľnosti nápadu na otvorenie kaviareňského zariadenia v Bratislave. Informácie obsiahnuté v teoretickej časti autor čerpal z odbornej literatúry, kotrá mu pomohla zmapovať problematiku v oblasti podnikania v gastronómii, vrátane legislatívnych požiadavkov. V analytickej časti autor použil okrem analýzy PEST aj analýzu konkurencie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12699/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2017
- Supervisor: doc. Ing. Jan Hán, Ph.D.
- Reader: Ing. Eliška Smotlachová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Podnikatelský plán
Šimon Harant -
Podnikateľský plán na založenie pilates štúdia
Viktória Pokorná -
Káva jako fenomén: Historie kávového průmyslu a propagace kávy
Sára Čejková -
Káva jako módní trend
Tereza Holotíková -
Káva a její sociokulturní aspekty
Vendula Hrušková -
Poctivá káva, neohoblované desky, domácí cheesecake: "hipsterizace" v lokálním kontextu
Pavla Kalusová -
Analýza marketingového mixu společnosti Obývák – bistro & káva
Jana Fiala -
Komunikace na sociálních sítích společnosti Lázeňská káva, s. r. o.
Aneta Bednaříková