David Adámek

Bachelor's thesis

A Discourse Analysis of Memes in Advertising

A Discourse Analysis of Memes in Advertising
Abstract:
This bachelor thesis is dealing with the analysis of the advertisement discourse of a video made by a company World Wildlife Fund. The goal of the analysis is to search and interpret Memes, which are presented in the advertisement. The theoretical part defines term Meme and describes its traits and usage. Furthermore, this part specifies the term discourse and its analysis, to which one connects a …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou reklamního diskurzu videa, jehož autorem je společnost World Wildlife Fund. Cílem této analýzy je vyhledat a interpretovat memy, které se v dané reklamě vyskytují. Teoretická část definuje pojem Meme a popisuje jeho vlastnosti a využití. Dále tato část vymezuje pojem diskurz a jeho analýzu, na kterou navazuje kapitola věnovaná diskurzní analýze specializované …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Accessible from:: 5. 5. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Eva Chmelařová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Adámek, David. A Discourse Analysis of Memes in Advertising. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.5.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 5. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.