Eliška Karešová
Bachelor's thesis
Reklama na hranici etiky
Advertising on the Edge of Ethics
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou neetické reklamy za pomoci aplikace teoretických poznatků z multidimenzionálních sfér práva, morálky a etiky v případové studii reklam úzce hraničících s povolenými limity těchto sfér. V metodologické části je teoreticky charakterizováno působení morálky, etiky a hlavních právních i samoregulativních prvků ve vztahu k reklamě jako …moreAbstract:
The aim of the thesis is to introduce the reader to the issue of unethical advertising with the aid of application of theoretical findings of multidimensional fields of law, moral philosophy and ethics in a case study of advertising campaigns bordering on the permitted limits of these fields. In the methodological part, influences of morals, ethics and of both legal and self-regulatory elements are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2014
Accessible from:: 16. 5. 2014
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Jiří Eliška
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Karešová, Eliška. Reklama na hranici etiky. Zlín, 2014. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.5.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 16. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Visual Arts / Multimedia and Design - Graphic Design
Theses on a related topic
-
Effectiveness of Sex in the Advertisement: Compar ison of Consumer Reaction of British and Japanese
Uyuki Tanaka -
Sex and Britishness in 'The Thin Blue Line'
Romana Beránková -
Sex and sexuality in the lyrics of Robert Johnson and Bessie Smith
Josef Bock -
Naprosto nepřípustné, ale velmi úspěšné: Pornografie, erotika a sex ve veřejném diskurzu po roce 1989.
Veronika Lengálová -
Motivace sexuálních pracovnic pro práci v sex byznysu
Lucie Folprechtová -
Erotika a sex v reklamě
Anna Janoušková -
Erotika a sex v reklamních sděleních a jejich etičnost
Darya Verteletskaya -
Functioning of the Perceived Locus of Causality for Sex Scale: A Journey From the Self-Determination Theory to Psychological Networks
Anna Rabelová