Eliška Karešová

Bachelor's thesis

Reklama na hranici etiky

Advertising on the Edge of Ethics
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou neetické reklamy za pomoci aplikace teoretických poznatků z multidimenzionálních sfér práva, morálky a etiky v případové studii reklam úzce hraničících s povolenými limity těchto sfér. V metodologické části je teoreticky charakterizováno působení morálky, etiky a hlavních právních i samoregulativních prvků ve vztahu k reklamě jako …more
Abstract:
The aim of the thesis is to introduce the reader to the issue of unethical advertising with the aid of application of theoretical findings of multidimensional fields of law, moral philosophy and ethics in a case study of advertising campaigns bordering on the permitted limits of these fields. In the methodological part, influences of morals, ethics and of both legal and self-regulatory elements are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2014
Accessible from:: 16. 5. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jiří Eliška

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Karešová, Eliška. Reklama na hranici etiky. Zlín, 2014. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe