Bc. Vanessa Palčovičová

Bachelor's thesis

Vývoj fiktivních postav pro digitální hry

Development of fictional characters for digital games
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá proces tvorby, kterým vývojáři prochází, než oficiálně vypustí do herního světa novou fiktivní postavu. Konkrétně jde o zmapování jednotlivých procesů a profesí. Součástí práce je také průzkum, jehož cílem je zjistit, jak jednotlivé části vývoje výsledně působí na hráče hry League of Legends při výběru šampiona, zda hráč vnímá při hraní všechny složky produkce, které hotový …more
Abstract:
The bachelor's thesis examines the creative process that game developers go through before officially releasing a new fictional character into the game world. Specifically, it is a mapping of individual processes and professions. Part of the work is also a survey, which aims to find out how the individual parts of the development affect the players of League of Legends when choosing a champion, whether …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2021
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta