Bc. Filip Kocián

Bachelor's thesis

Využití metod umělé inteligence v tic tac toe a piškvorkách

Utilisation of artificial intelligence methods in tic tac toe and five-in-a-row
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je shrnout možnosti využití metod umělé inteligence v deskových hrách piškvorky a tic tac toe, následně vybrané algoritmy implementovat do vývojového prostředí za pomoci programovacího jazyka C#. Výsledný program umožňuje hru hráče proti hráči, hráče proti počítači i hru počítače proti počítači. První část je zaměřena na stručnou charakteristiku vybraných deskových her, …more
Abstract:
The aim of this bachelor’s thesis is to summarize the possibilities of utilizing artificial intelligence methods in board games of five in a row and tic tac toe, subsequently implement the selected algorithms into development environment using the C# programming language. The final program enables player-to-player, player-to-computer and computer-to-computer game. The first part focuses on a brief …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Radomír Perzina, Ph.D.
  • Reader: Ing. Jan Górecki, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Bachelor programme / field:
System Engineering and Informatics / Managerial Informatics