Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card – Adam Hasík
Adam Hasík
Diplomová práce
Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card
Image Rendering Using Ray-tracing on Graphics Card
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci metody rekuzivního sledování paprsku na grafické kartě. Popsal jsem motivaci, princip a algorithmus metody sledování parpsku. Prezentoval jsem hlavní nedostatky metody především náročnost na výpočetní výkon. Popsal jsem evoluci grafických a karet a jejich vhodnost pro implementaci metody sledování paprsku. Porovnal jsem metodu sledování paprsku se standartním …víceAbstract:
\EnglishAbstract{The focus of this thesis is to optimization of the ray tracing method for parallel execution on graphics hardware. I describe the motivation, the principles and the algorithm of the image rendering based on the ray tracing method. The work presents major disadvantages of the ray tracing method, especially its requirement for the computation power. It describes the evolution of a graphics …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/98586
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2013
- Vedoucí: Jan Platoš
- Oponent: Pavel Krömer
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS) se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB - Technická univerzita OstravaVŠB - Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Generování obrazu metodou sledování paprsku
Ondřej Áč -
Metoda sledování paprsku s využitím oktalových stromů
Pavel Reichl -
Stavba Kd-stromu pro metodu sledování paprsku
Radek Stibora -
Sledování paprsku ve scéně s využitím konceptu průzkumníků
David Vajčner -
Stíny pomocí metody sledování paprsků v reálném čase
Jakub Kolařík -
Zobrazování vlasů a srsti metodou sledování paprsků
Roman Mátl -
Sledování paprsků pomocí programovatelných shaderů
Pavel Drobek -
Návrh testovacího prostředí za využití nástrojů ATT&CK
Jiří Bönsch