Mgr. Marta Pasková

Bachelor's thesis

Using Stories in Teaching English to Very Young Learners

Using Stories in Teaching English to Very Young Learners
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na využití příběhů ve výuce angličtiny předškolních dětí. V teoretické části autorka analyzuje různé aspekty týkající se předškolních dětí. Zmiňuje paralely mezi způsobem učení se mateřskému a cizímu jazyku a možnosti jejich využití při výuce angličtiny. Zabývá se motivací a metodami vhodnými pro předškolní vzdělávání. Dále rozebírá využití příběhů ve vzdělávání malých …more
Abstract:
The Bachelor thesis is focused on using stories in teaching English to very young learners. In the theoretical part, the author analyses various aspects of teaching English to preschool children. Parallels in the first and second language acquisition are mentioned as well as possible ways to use them. The thesis deals with motivation and methods appropriate for early language teaching. Ways of using …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 5. 2011
  • Supervisor: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training