Bc. Sylva Talpová, Ph.D.
Master's thesis
Tvorba obchodní strategie podniku
Business strategy generation
Abstract:
Tato diplomová práce, která nese název „Tvorba obchodní strategie podniku“, se zabývá teoretickou a praktickou stránkou strategického řízení. Teoretická část práce pojednává o strategickém řízení jako o ucelené koncepci, která je nezbytnou součástí moderního řízení podniků. Je zde popsán obecný postup tvorby podnikové strategie, tedy analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, a z nich vycházející …moreAbstract:
This thesis, entitled “Business Strategy Generation“, deals with theory and practice of strategic management. The theoretical part concerns strategic management as an integrated approach, which is an essential part of modern management. This part describes the process of business strategy generation with an emphasis on external and internal analysis, from which the strategy is generated. In the practical …moreKeywords
Strategické řízení konkurenční výhoda strategická analýza SWOT analýza SLEPT analýza Porterův model konkurenčního prostředí obchodní strategie.Strategic management competitive advantage strategic analysis SWOT analysis SLEPT analysis Porter´s model of competitive environment business strategy.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nl0ed/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2008
- Supervisor: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Reader: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Evaluation of the Company's Competitiveness
Bibin Mathew -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Influence of competitive environment on business strategy and operation
Pascal Nweze -
Real-Time Data Integration in CRM: An analysis of its impact on Global Business Performance and Competitive Environment in the Brewery Industry
Ebitimi Anthony Akene -
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Denisa Malčíková -
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Barbora Šimková