Anastasia Gorokhova

Bachelor's thesis

Uplatnění sociální stratifikace v marketingu

The application of social stratification in marketing
Abstract:
Cílem této práce je zjistit informace, které jsou použitelné pro segmentaci trhu s využitím segmentaci trhu jako segmentačního kritéria. Teoretická část pojednává o sociální stratifikaci, životním stylu a segmentaci trhu. Pro praktickou část jsou využity výstupy z projektů NetMonitor společnosti MEDIARESEARCH, LifeStyle 2010 od společnosti TNS AISA a statistické údaje, na jejichž základě navrhují možné …more
Abstract:
The aim of this Bachelor thesis is to determine information, which can be applicated for Market Segmentation, using social stratification as a segmentation criterion. Theoretical part describes social stratification, life style and market segmentation. Practical part uses statistical data and data from projects: NetMonitor from MEDIARESEARCH and LifeStyle 2010 from TNS AISA. Possible models of market …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2012
  • Supervisor: Alois Surynek
  • Reader: Eva Kašparová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/31854