Mgr. Veronika Dorotíková

Master's thesis

Alternativní strategie cenové diskriminace a možnosti jejich využití v kulturních institucích

Alternative strategies of price discrimination and their potential use in cultural institutions
Abstract:
Práce se zaobírá cenou jakožto marketingovým nástrojem v kontextu kulturních organizací, konkrétně subvencovaných divadel. Zkoumá, na jakých principech by organizace měla postavit svou cenovou strategii, aby naplnila své poslání – dostála své estetické, kreativní, sociální i ekonomické funkce – aby zajistila produkt, jež bude přístupný co nejširšímu spektru obyvatel, a přitom generovala zisky, anebo …more
Abstract:
The thesis deals with a price as a marketing product in the context of cultural organisations, subsidized theatres in particular. It studies what principles their price strategy should be based on to fulfil their function – aesthetic, creative, social and economic – to provide a product which will be available to the widest possible spectrum of population, and make a profit at the same time, or, at …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2018
  • Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta