Didactique de français et phonétique corrective : fautes de prononciation et leur correction chez les apprenants tchèques – Mgr. Pavla Hradecká
Mgr. Pavla Hradecká
Advanced ('rigorózní') thesis
Didactique de français et phonétique corrective : fautes de prononciation et leur correction chez les apprenants tchèques
The didactics of French and corrective phonetics: identifying and correcting pronunciation errors made by Czech students
Abstract:
This thesis, which supplements and expands on the successfully defended Master’s thesis, focuses on identifying and correcting pronunciation errors in French among Czech students. The work’s theoretical framework focuses on the phonetical aspects of French and Czech. Initially, it defines the basic terms from phonetics, phonology and the area of corrective phonetics and it is concerned with the area …viacAbstract:
Tato rigorózní práce, která doplňuje a rozvíjí dříve obhájenou diplomovou práci, je zaměřena na analýzu a odstraňování chyb ve výslovnosti francouzštiny u českých studentů. Teoretický rámec práce přibližuje fonologické aspekty francouzského a českého jazyka. Nejprve definuje základní pojmy z fonetiky, fonologie a z oblasti korektivní fonetiky a zabývá se problematikou výslovnostní normy. Dále práce …viacKľúčové slová
experimentální výzkum korektivní fonetika ortoepie chyby Čechů didaktika cizích jazyků čeština francouzština fonologické síto problematické hlásky samohlásky research experiment corrective phonetics orthoepy mistakes made by Czechs the didactics of foreign languages Czech language French language phonological sieve problematic phones vowels
Jazyk práce: French
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d1yeq/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2017
- Oponent: doc. Christophe Gérard L. Cusimano, PhDr. Kateřina Suková Vychopňová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HRADECKÁ, Pavla. \textit{Didactique de fran\c cais et phonétique corrective : fautes de prononciation et leur correction chez les apprenants tchèques}. Online. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/360y9f/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsAdvanced ('rigorózní řízení') programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in French Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Využití didaktických her v hodinách českého jazyka pro žáky sluchově postižené integrované na základních školách Usage of didactics games in the lesson of the Czech language for pupils with hard of hearing who are integrated at the basic schools
Sylva PŘIKRYLOVÁ MARCEKOVÁ -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Výuka předmětu didaktika ruského jazyka na Latvijas Universitate.
Markéta Šťastná -
Lingvističeskaja vežlivosť v ustnoj interakcii učaščichsja kak aspect formirovanija mežkulturnoj kommunikativnoj kompetencii pri obučenii russkomu jazyku v češskich osnovnych školach
Janina Krejčí -
Correction des fautes de prononciation des apprenants tchèques : recherche expérimentale
Pavla Hradecká -
Correction des fautes de prononciation des apprenants tchèques : recherche expérimentale
Pavla Hradecká -
Correction des fautes de prononciation des apprenants tchèques : recherche expérimentale
Pavla Hradecká -
Voyelles nasales françaises : écueils articulatoires des étudiants tchèques du français et de l'allemand
Libuše Janáčková