Shashwat Bansal

Diplomová práce

Niche vs Mass marketing: A profit and entrepreneurial analysis in the music industry

Niche vs Mass marketing: A profit and entrepreneurial analysis in the music industry
Anotace:
The main objective of this thesis is to assess why specific musicians are famous in the masses and why certain musicians are not. It also attempts to assess why some musicians are only successful in the niche part of the music industry and their incentives or what forces them to stay there. I restrict the research to music category - electronic music, and musicians – Disk Jockeys (DJs). The structure …více
Abstract:
The main objective of this thesis is to assess why specific musicians are famous in the masses and why certain musicians are not. It also attempts to assess why some musicians are only successful in the niche part of the music industry and their incentives or what forces them to stay there. I restrict the research to music category - electronic music, and musicians – Disk Jockeys (DJs). The structure …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 7. 6. 2023
  • Vedoucí: Tomáš Ryška
  • Oponent: Patrik Sieber

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90316

Vysoká škola ekonomická v Praze

Magisterský studijní program:
Management

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.