Porovnání frazeologie a idiomantiky v českých a bulharských společenských časopisech – Bc. Raisa Hrdličková
Bc. Raisa Hrdličková
Master's thesis
Porovnání frazeologie a idiomantiky v českých a bulharských společenských časopisech
Comparing of phraseology and idioms from Czech and Bulgarian life-style magazines
Anotácia:
Cílem této magisterské práce bylo porovnání českých a bulharských frazeologismů a idiomů získaných excerpcí časopisu Cosmopolitan, patřící do tzv. life-style časopisů, a to za období jednoho roku (od října 2005 do října 2006 včetně). Získaný jazykový materiál byl rozdělen dle sémantiky a dle klíčkových komponentů jednotlivých frazeologismů/idiomů do kapitol, kde byl analyzován a komentován. Pozornost …viacAbstract:
The aim of this MA thesis was the comparison of Czech and Bulgarian phraseologisms and idioms gained by the excerption from Cosmopolitan magazine, belonging to so called life-style magazines, from the period of one year (October 2005 till October 2006 included). The acquired language material was divided into chapters where was analyzed and commented. The division of language materila was made according …viacKľúčové slová
analýza aktualizace bulharština Cosmopolitan čeština excerpce frazeologie frazeologismus frazeologická jednotka idiom idiomatika komponent porovnání publicistický styl sémantika somatická frazeologie společenský časopis analyse Bulgarian component Czech excerption life-style magazine phraseology phraseologism semantic somatic phraseology update
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 6. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v3ip4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2007
- Vedúci: Mgr. Elena Krejčová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / Bulgarian Language and Literature