Etika jako nástroj společenské odpovědnosti retailingových firem – Valeriia Tsap
Valeriia Tsap
Bachelor's thesis
Etika jako nástroj společenské odpovědnosti retailingových firem
Ethics as a tool of Corporate Social Responsibility of retailing companies
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá etikou v kontextu společenské odpovědnosti firem. Cílem této práce je na základě zmapování etiky retailingové společnosti Koninklijke Ahold Delhaize N.V ve vybraných zemích působnosti analyzovat její etický přístup k podnikání se zaměřením na aplikování etických pravidel dceřinou společností Albert Česká republika, s.r.o. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with ethics in the context of Corporate Social Responsibility. The aim of this thesis is to analyse the business ethical approach of the retailing company Koninklijke Ahold Delhaize N.V. in selected countries of operation, focusing on the application of ethical rules by its subsidiary Albert Česká republika, s.r.o. The thesis consists of two main parts. The first part deals …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85878
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2022
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Alena Filipová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85878
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Ochrana spotřebitele a etika prodeje potravin v maloobchodě
Tereza Machová -
Etika prodeje zboží v maloobchodě
Jana Matějková -
Etika v maloobchodním podniku
Leoš VONDRUŠKA -
Udržitelnost a etika - konkrétní aplikace ve vybrané organizaci
Terezie Suchánková -
Vplyv vybraných aspektov finančného riadenia, environmentu a etiky podnikania na vnímanie CSR v prostredí MSP
Zdenko Metzker