Proměny reklamy v českém tisku v letech 1918-1938 – Alena Sýkorová
Alena Sýkorová
Master's thesis
Proměny reklamy v českém tisku v letech 1918-1938
Commercials in Czech newspapers and magazines 1918-1938
Abstract:
Diplomová práce Proměny reklamy v českém tisku v letech 1918 - 1938 má za cíl zjistit, jakou podobu měla reklama v československém tisku v době tzv. první republiky. Teoretická část práce pojednává o reklamě v teoretické rovině. Obsahuje vysvětlení základních pojmů a představuje historický vývoj reklamy ve světě i na našem území. Součástí teoretické části je i stručné představení mediální situace v …moreAbstract:
The aim of thesis Commercials in Czech newspapers and magazines 1918-1938 is to find out what was the form of advertising during the first republic in Czechoslovakia. Theoretical part deals with topic of advertising at the theoretical level. It includes an explanation of basic concepts and presents historical development of advertising in the world and also in our territory. The theoretical part includes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lucie Macků
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SÝKOROVÁ, Alena. \textit{Proměny reklamy v českém tisku v letech 1918-1938}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/3aam3q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
PERIODICKÝ TISK NA PARDUBICKU ZA PRVNÍ REPUBLIKY
Jan Beránek -
Veřejné knihovny, četba a čtenářství v periodickém tisku 1. republiky
Lucie Zakopalová -
PERIODICKÝ TISK NA PARDUBICKU ZA PRVNÍ REPUBLIKY
Jan Beránek -
Ukrajinská krize 2014-15 v ruském periodickém tisku vydávaném v České republice
Barbora Juráková -
Vývoj tištěných médií od knihtisku po digitální tisk
Tereza Išková -
Mediální mapa křesťanského periodického tisku v České republice
Jan Vondrák -
Mediální mapa periodického tisku národnostních menšin a etnických skupin v České republice
Katerina Nenkova -
Reklama v médiích jako atribut formování spotřebních zájmů a preferencí současné generace seniorů
Zoriana Ostrovska
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights