Determinanty inflačních očekávání evropských spotřebitelů – Bc. Michal Jandl
Bc. Michal Jandl
Master's thesis
Determinanty inflačních očekávání evropských spotřebitelů
Determinants of inflation expectations of European consumers
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá determinanty inflačních očekávání evropských spotřebitelů. V úvodní části byla teoreticky definována povaha inflačních očekávání ve vztahu k inflaci a byly specifikovány metody jejich měření, přičemž bylo dále využito dotazníkového šetření Business and Consumer Surveys. V empirické části byla provedena regresní analýza panelových dat pro 22 členských států EU, zahrnující …moreAbstract:
This diploma thesis investigates the determinants of inflation expectations among European consumers. In the introductory part, the nature of inflation expectations in relation to inflation was theoretically defined, and measurement methods were specified, further utilizing the Business and Consumer Surveys questionnaire. In the empirical section, a regression analysis of panel data from 22 EU member …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2024
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Zuzana Kučerová, Ph.D.
- Reader: Soňa Kukučková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field / specializace:
Economic policy and administration / Finance and Investment Management / Applied Finance
Theses on a related topic
-
The Role and Impact of Consumer Behavior
Yuandi Cheng -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Consumer Attitudes Towards Business Ethics and Corporate Social Responsibility
Siddhant Sanjeet Das -
Consumer Attitudes Towards Business Ethics and Corporate Social Responsibility - Nike Case Study
CHANCHAL JANGIR -
Marketing in various cultural and social settings
Minh Chau Nguyen -
Is inflation in Ghana a Monetary Phenomenon?
Grace Naa Kalei Addo -
Dopad měnové politiky na trh práce a rodinu v ČR pomocí regresní analýzy
Andrea Široká -
QUANTITATIVE EASING OF MONETARY POLICY AND ITS MANIFESTATIONS IN THE FIXED INCOME SEGMENT
Jakub Jakl