Comprehension in English: Television Shows and Comprehension Skills – Bc. Veronika Kotrlová
Bc. Veronika Kotrlová
Master's thesis
Comprehension in English: Television Shows and Comprehension Skills
Comprehension in English: Television Shows and Comprehension Skills
Anotácia:
Komunikace může probíhat různými způsoby, které vyžadují různé znalosti a dovednosti. Cílem této diplomové práce je vymezit pozici televizních seriálů mezi mluvenou a psanou komunikací a zjistit, do jaké míry zlepšuje sledování seriálů porozumění anglickému jazyku. Teoretická část této práce popisuje různé druhy komunikace a rozdíly mezi nimi, stejně jako jedinečnou pozici televizních seriálů na pomezí …viacAbstract:
There are different means of communications, each of which requires different knowledge. The objective of this diploma thesis is to determine the position of television shows within the types of discourse and to find out to what extent watching television shows improves comprehension in English. The theoretical part of the thesis describes different types of communication and differences between them …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/uslpr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2012
- Vedúci: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Jarmila Fictumová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
New Types of Media and its Influence on the Corporate Communication
Ayoung Park -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Lalita Berikbaeva -
New types of media and its influence on the corporate communication
Ntaniela Zafeiri -
New types of media and its influence on corporate communication
Nikita Filonov -
New types of media and its influence on the corporate communication
Mariam Pilpani -
Rozpaky seriálového teoretika. Televizní diskurzy za normalizace jako hledisko pro analýzu české seriálové produkce
Lukáš Pešák