Markéta Myšková
Master's thesis
Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Segmentation of the colour cosmetics market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je odkrýt segmenty, které se pohybují na trhu dekorativní kosmetiky v České republice. Tyto segmenty odkrýt na základě jejich podobností a odlišností, které jsou pro ně charakteristické. V poslední řadě navrhnout vhodný marketingový přístup odkrytým segmentům. Nejprve jsou v teoreticko-metodologické části vymezeny základní pojmy a přístupy segmentace trhu a následně je uvedena …moreAbstract:
The aim of this thesis is to uncover segments that are moving on the colour cosmetics market in the Czech Republic. These segments are based on their similarities and differences that characterize them. Finally, propose an appropriate marketing approach to uncovered segments. First, the basic concepts and approaches of market segmentation are defined in the theoretical and methodological part, followed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77414
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Daniela Kolouchová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77414
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Hana Márová -
Market Segmentation - Case Study of a Selected Company
Radka Szabová -
Segmentace trhu a shluková analýza
Jaroslav Zuzák -
Hierarchical cluster analysis of categorical data
Zdeněk Šulc -
Bio-Inspired Prototype-Based Models and Applied Gompertzian Dynamics in Cluster Analysis
Lukáš Pastorek -
Cluster Analysis of OCA Criteria in Eurozone.
Marek Korenko -
Segmentace trhu dekorativní kosmetiky
Hana Márová -
Segmentace spotřebitelů na trhu dekorativní kosmetiky
Lucie Waliszewská