BcA. Michal Penxa
Master's thesis
Videohra a rozhraní
Videogame and User Interface
Abstract:
Náplní této práce je zhotovení autorské videohry na tému Jánošík. Teoretická práce zahrnuje definici, stručnou historii a psychologii plošinových videoher i inspirace a zajímavé současně tituly her v této oblasti. Cílem práce je vyprávět staré pověsti a legendy pomoci autorské videohry, inspirované starou slovenskou knižní kresbou. Praktická část popisuje postup od prvních nápadů přes první pokusy …moreAbstract:
The content of this diploma thesis is the creation of an author's video game on the theme of Jánošík. The theoretical work includes the definition, brief history and psycholo-gy of platform video games as well as inspirations and interesting types of games in this area. The aim of the work is to tell old legends and myths with the help of an author's vi-deo game, inspired by old Slovak book drawings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Penxa, Michal. Videohra a rozhraní. Zlín, 2020. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Visual Arts / Multimedia and Design - Digital Design
Theses on a related topic
-
Využití 3D modelování v počítačových hrách
Jan Voldřich