Sociální dovednosti žáka s poruchou autistického spektra a jejich rozvoj – Bc. Petra Koutná
Bc. Petra Koutná
Bachelor's thesis
Sociální dovednosti žáka s poruchou autistického spektra a jejich rozvoj
Social Skills of Pupil with Autistic Spectrum Disorders and Their Development
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjištění úrovně sociálních dovedností u žáka s poruchami autistického spektra, které výrazně ovlivňují míru a kvalitu začlenění se do společnosti po celý život. Budou zhodnoceny typické sociální kompetence jak v rámci prostudované literatury, tak u daného jedince s Aspergerovým syndromem. Taktéž budou analyzovány problémy dítěte ve škole.Abstract:
The aim of the thesis is to examine the level of social skills a pupils with Atistic Spectrum Disorders, which significantly affect therate and quality of integration into the society throught out his life. Typical social competencies will be evaluated by both with in studied literature and also at the pupil with Asperger's syndrome. Pupils school problems will be also analyzed.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kr2a3/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Petra Odehnalová
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education