Imaginativní geografie Indie ve středoškolské výuce zeměpisu – Bc. Lukáš Jirásek
Bc. Lukáš Jirásek
Diplomová práce
Imaginativní geografie Indie ve středoškolské výuce zeměpisu
Imaginative geographies of India in the Czech secondary education
Anotace:
Motivací pro vznik této diplomové práce je problematizace zažité reprezentace Indie ve výuce zeměpisu jako komplikované, tradiční, nábožensky a sociálně rigidní země. Indická společnost se v posledních dekádách rychle mění, především v ekonomickém a společenském ohledu. Tyto skutečnosti mnohdy nejsou ve středoškolské výuce regionální geografie Indie reflektovány, čímž dochází k nekritickému předávání …víceAbstract:
The motivation for the creation of this diploma thesis is the issue of the experienced representation of India in the teaching of geography as a complicated, traditional, religious and socially rigid country. Indian society has been changing rapidly in recent decades, especially in economic and social terms. These facts are often not reflected in the secondary school teaching of regional geography …víceKlíčová slova
imaginativní geografie Indie indická společnost učitelství zeměpisu didaktika zeměpisu regionální geografie kritické myšlení pedagogický konstruktivismus Imaginative Geographies India Indian Society Geography Teaching Geography Didactics Regional Geography Pedagogical Constructivism Critical Thinking
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 1. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bygp4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 2. 2021
- Vedoucí: RNDr. Petr Daněk, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Mgr. Pavel Doboš, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaMagisterský studijní program / obor:
Geografie a kartografie / Učitelství geografie a kartografie pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Komparace transmisivního přístupu a metod pedagogického konstruktivismu při výuce politologie na gymnáziu
Michaela PERTLÍČKOVÁ -
Imaginativní geografie: rozbor a diskuze konceptu
Pavel Doboš -
Imaginativní geografie v české společnosti: Komunikace o evropské migrační krizi ve virtuálním prostoru sociální sítě
Pavel Doboš -
Reflexe politické a kulturní geografie Číny, Ruska a USA v českých učebnicích v kontextu dobové geopolitické reality
Barbara BAAROVÁ -
Místopisné pojmy regionální geografie Asie v učebnicích zeměpisu pro SŠ a ZŠ
Markéta CHLANDOVÁ -
Implementace prvků nové regionální geografie v hodinách zeměpisu
Michael Kotzur -
Učební úlohy ze socioekonomické geografie na ZŠ - geografie obyvatelstva a sídel
Tomáš Suchomel -
Pojetí výuky geografie z pohledu žáků
Eliška Fuchsová