Digitální kultura v kontextu estetické výchovy – Mgr. Adam Franc
Mgr. Adam Franc
Master's thesis
Digitální kultura v kontextu estetické výchovy
Digital culture in the context of aesthetic education
Abstract:
Digitální kultura v současné době natolik prostoupila naši každodenní existenci, že znalost jejích charakteristických vlastností představuje jednu ze základních kompetencí, kterou by si měl osvojit každý žák střední školy. Zatímco technické hledisko digitální kultury již tvoří běžnou součást výukových osnov. Její estetický rozměr, kulturní dopady a nezanedbatelný vliv na naši recepci i tvorbu umění …moreAbstract:
Digital culture has currently so permeated our everyday existence that the knowledge of its characteristic features represents one of the basis qualifications which every secondary school student should acquire. While the technical point of view of digital culture already is a part of a curriculum, its aesthetic dimension, cultural impact and significant influence on both our perception and creation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mi7sl/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Tool for UML diagram review in software engineering education
Karolína Božková -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Remediace malby: Estetika digitálního obrazu
Magdalena Krejčí -
Digitální kultura: psychologické aspekty
Hana Nováková -
Komplexní analýza dostupného software a hardware pro školství
Samuel Fuksa -
Využití digitálních technologií ve výuce angličtiny
Ondřej Tavoda -
Využití digitálních technologií při výuce hudby a výtvarného umění na základních, středních a základních uměleckých školách
Petra Přibylová -
Softwarové umění ve výuce: možnosti kritického a kreativního poznání softwaru
Adam Franc