Mgr. Veronika Fišerová

Bachelor's thesis

Environmentální souvislosti zážitkových agentur

Environmental Implications of the Experience Gift Industry
Abstract:
Zážitková agentura je poměrně novým fenoménem, který ilustruje procesy v postmoderní společnosti. Zážitek jako produkt je v zážitkové agentuře cílem sám o sobě, ne prostředkem k vyšší hodnotě. Cílem této práce je na příkladu jedenácti českých a čtyř zahraničních zážitkových agentur zvýznamnit základní sociologické rysy tohoto přístupu k zážitku a zhodnotit jejich environmentální relevanci, potažmo …more
Abstract:
Experiential gift-giving agency is a relatively new phenomenon, which exemplifies the processes going on in the postmodern society. An experience as a product is an object itself, not a medium to superior values. Main aim of this thesis is to highlight basic sociological characteristics of this approach to the experience and assess their environmental relevance and the potential in forming sustainable …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2010
  • Supervisor: prof. RNDr. Hana Librová, CSc.
  • Reader: Ing. Aleš Máchal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií